Τα θύματα των ανθρωποθυσιών των Αρχαίων Μάγια του Μεξικού, που έριχναν τα παιδιά στα γεμάτα με νερό σπήλαια, ήταν πιθανώς αγόρια και όχι νεαρά παρθένα κορίτσια όπως προηγουμένως θεωρείτο, υποστηρίζει ένας αρχαιολόγος. Οι Μάγια έχτιζαν επιβλητικούς ναούς και επιμελημένα παλάτια στις ζούγκλες της Κεντρικής Αμερικής και του νότιου Μεξικού πριν από την ισπανική κατάκτηση στις αρχές του 1500. Οι ιερείς των Μάγια στην πόλη Chichen Itza στη χερσόνησο του Yucatan θυσίαζαν τα παιδιά ρίχνοντάς τα σε τρύπες ιερών σπηλιών, που ήταν γνωστές ως "cenotes", ζητώντας από τους Θεούς βροχή και εύφορα εδάφη. Οι σπηλιές που χρησίμευαν ως πηγές νερού ήταν επίσης πιθανά μια είσοδος στον κάτω κόσμο.
Ο αρχαιολόγος Guillermo de Anda από το Πανεπιστήμιο Yucatan συναρμολόγησε τα κόκαλα 127 οργανισμών που ανακαλύφθηκαν στο κατώτατο σημείο σε μια από τις ιερές σπηλιές της Chichen Itza διαπιστώνοντας πως "περισσότερο από το 80% ήταν πιθανά αγόρια μεταξύ των ηλικιών 3 και 11. Τα άλλα 20% ήταν συνήθως ενήλικα άτομα", υποστηρίζει ο de Anda που βουτά υποβρυχίως ώστε να αποκαλύψει κοσμήματα και κόκαλα των Μάγια. Περιγράφει μάλιστα πως τα παιδιά ρίχνονταν συχνά ζωντανά στους υδατώδεις τάφους παρακαλώντας το Θεό της βροχής Chaac, αν και διαπιστώθηκε πως σε ορισμένα από τα παιδιά είχε αφαιρεθεί με τελετουργία η σάρκα τους ή είχαν διαμελιστεί πριν προσφερθούν στους Θεούς για θυσία.
"Θεωρούσαν πως οι Θεοί προτιμούσαν μικρά πράγματα και ειδικά ο Θεός της βροχής είχε τέσσερις αρωγούς που παρουσιάζονταν ως μικροσκοπικοί άνθρωποι. Έτσι τα παιδιά προσφέρονταν ως τρόπος άμεσης επικοινωνίας με το Θεό Chaac", λέει ο de Anda. Οι αρχαιολόγοι μέχρι πρότινος θεωρούσαν ότι θυσιάζονταν νεαρές παρθένες, καθώς υπολείμματα που χρονολογούνταν μέχρι και 850 χρόνια πριν την ισπανική αποίκιση, βρίσκονταν συχνά μαζί με κοσμήματα νεφριτών. "Είναι δύσκολο να καθοριστεί το φύλο των σκελετών προτού να ωριμάσουν πλήρως, αλλά θεωρούμε πως τα πολιτιστικά στοιχεία από τη μυθολογία των Μάγια προτείνουν πως νεαρά θύματα θα πρέπει να ήταν αρσενικά", καταλήγει ο de Anda.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου